Wikipedia

Arama sonuçları

20 Temmuz 2012 Cuma

Vestel Klima Işık Yanıp Sönme Arızası

Bugün arıza için aradıklarında vestel marka klimanın tüm ışıklarının yanıp söndüğünü cihazın devreye girmediğini vestel servisi ile görüştüklerini kartın değişmesi gerektiğini söylediler. Bakmam gerektiğini söyledim ve adrese gittim. Klima üzerinde bulunan 4 adet led yanıp sönüyor cihaz açılmıyordu. Böyle bir arızaya ilk defa denk geliyorum. Kartı söktüm elektronikçi bir arkadaşıma götürdüm karta baktı birşeyler yaptı çalışacağını söyledi eğer entegrede bir sorun yoksa. Hemen orda kartı 220v ile besledim gene aynı sorun devam ediyor. Doğal olarak yeni kart arayışına girdim fakat bulamadım. Akşam internette biraz araştırma yaparken bu arızanın açıklamasına denk geldim. Sorun şu kart ani elektrik gidip gelmesinde emprom sıfırlanıyormuş ve bu karta kod girilmesi gerekiyormuş kod karta klimanın kumandası yardımıyla giriliyor.
Öncelikle kumandada bulunan artı ve eksi (derece yükselteme ve alçaltma) tuşlarına aynı anda basıyor ve kumandadaki reset tuşuna basıyorsunuz.( reset tuşu yok ise pili söküp artı ve eksiye basarak pili geri takın) Kumanda kod istiyor. bu kodlar 6 haneli olmak üzere iki adet. ilk kod 0 ile başlıyor ikinci kod ise 1 ile başlıyor. klimanın kapasitesine göre kodlar farklı.  ilk kodu kumandadaki çeşitli tuşlar ile girip mode tuşuna basıyorsunuz ikinci kodu girip on\off tuşuna basıyorsunuz işlem bu kadar klima çalışıyor. Kodlar şu şekilde.

dx9 045405-1a00ea 
dx12 045405-1a00fb 
dx18 0a5417-12024e 
dx24 0a5617-120340 
alk9-rlk9 055405-1a00ea 
alk12 055405-1a00fb 
alk18 0b5417-12024e 
alk24 0b5617-120340 

18.000 btu için ek olarak

-084417-1A021D
-094417-1A021D
-097417-1A00FB
-086115-1d0384 
-0A5417-12024E


tecrübe bu işte olmazsa olmazlardan. ne kadarda çok biliyorum desende bilmediğin o kadar çok şey varki.

46 yorum:

  1. VESTEL KLİMALARDA şu özellik var...
    Kışın bu klimaların ekranlarda led ışıklarının yanıp sönmesi;

    Karlı,yağmurlu ve ayaz havalarda (v.s) klima biraz çalışır sonra led ışıklar yanıp söner. Daha sonra dış üniteye baktığınızda ünitede buzlanma olur. Buda demek oluyorki; Dış Ünite kendini garantiye aldıktan sonra verimli sıcak ve soğukluk vermeye başlıyor. Daima ledli ışıklar yandığı zaman (+ ve -)artı ve eksi tuşuna aynı anda basmalısınız sonra kendi kendine çalışmaya başlar.

    YanıtlaSil
  2. ceryanların kesilip tekrar gelmesinden sonra evimdeki valliant VAH -050NW 16992 btu soğutma kapasiteli Clima vair modeli inverter klimada aynı sekilde 6 adet ledde yanıp sönmeye başladı valliantla irtibata geçtim böyle bir kod varmı diye hala cevap gelecek kumanda üzerinde cod düğmesi var bu konuda yardımcı olursanız sevinirim saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaslar klimamda altı adet ısııgın elektrik kesintisinden sonra yanıp sönme arızasını hallettim sizlere de bunu aktarmak istiyorum
      klimanın ön panelindeki ışıkları kontrol eden kablonun ucundaki soketi takılı olduğu yerden söküp tekrar takın ana kart bunu algılayarak otomatik olarak tekrar devreye giriyor bunu (ışıklar yanıp sönerken yapın) kolay gelsin

      Sil
    2. Kilamin operetion ve fan lambası yanıyor çalıştırıyorum bir suresonra gene aynı oluyor

      Sil
    3. Bulabildiniz mi ayni sorun bende de var

      Sil
    4. Allah razı olsun arkadaşlar ben de yaptım oldu

      Sil
  3. Allah razı olsun kardeşim sayen de klima yi yaptım Allahaısmarladık

    YanıtlaSil
  4. buna cok sevindim güle güle kullanın saygılarımla

    YanıtlaSil
  5. ALLAH razı olsun emeği geçenlerden :)

    YanıtlaSil
  6. Bu vestel klima nasil birseydir. Ilk defa sogukta calistirdim cok guzel calisti ertesi gun actigimda biraz calisip power ve turbo isigi yanip sonuyor ve ilik ufluyor sebebi ne olabilir ki

    YanıtlaSil
  7. Bu vestel klima nasil birseydir. Ilk defa sogukta calistirdim cok guzel calisti ertesi gun actigimda biraz calisip power ve turbo isigi yanip sonuyor ve ilik ufluyor sebebi ne olabilir ki

    YanıtlaSil
  8. 7000 lik pio pulus kodu nedir acaba

    YanıtlaSil
  9. Merhaba. Vestel SX-12 klimam var, çalışmaya başladığından 5-6 dakika sonra duruyor ve klima üzerindeki operatıon ve fan ledleri yanıp sönüyor, daha sonra kumanda üzerindeki fan yükseltme-alçaltma tuşuna bastığımda yeni çalışıyormuş gibi ses çıkararak çalışmaya başlıyor, 5-6 dakika sonra aynı sorunla tekrar karşılaşıyorum. Acaba nedir bu yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayni sorun bendede var bilen varsa yardimci olsun be

      Sil
  10. Klimayi sıcakta çalıştırırken turbo lambası yanıp klima kapanıyor bilgisi olan varsa yardım edebilir mi

    YanıtlaSil
  11. Allah razı olsun senden kardesim kodu girip powere basinca çalıştı

    YanıtlaSil
  12. Allah razı olsun senden kardesim kodu girip powere basinca çalıştı

    YanıtlaSil
  13. Benim klmam var kapanmıyor neden acaba

    YanıtlaSil
  14. Model bioplus 12 hangi kodu giricem acaba ???

    YanıtlaSil
  15. Model bioplus 12 hangi kodu giricem acaba ???

    YanıtlaSil
  16. Cok tesekkurler klimayi ayaklandirdik fakat bu seferde sogutmaya gecmedi bir turlu.. =/

    YanıtlaSil
  17. Iki ışık yapıp sınıyor

    YanıtlaSil
  18. Vestel kilimam doyurmuyor iki lambası yanıp soniyor operetion vefan yanıyor lütfen yardimci olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayni sorun bende de var cozebildiniz mi

      Sil
    2. Aynı sorun bende de var çözebildinmi

      Sil
    3. Aynı sorun bende de var çözebildinmi

      Sil
  19. bu kodaları neye göre girecez? hepsinimi girecez?

    YanıtlaSil
  20. Vestel klimam açar açmaz 34 derece kumandadan 18 dereceyi ayarlamaya rağmen hala ekran 34 derece ve soğutma yapmıyor

    YanıtlaSil
  21. Vestel klimam açar açmaz 34 derece kumandadan 18 dereceyi ayarlamaya rağmen hala ekran 34 derece ve soğutma yapmıyor

    YanıtlaSil
  22. Bende 7000 btu bio+ klima var filtreleri temizledikten sonra klima 15-20 dakika çalışıp kendiliğinden kapanıyor ve 1ve3.ledler yanıp sönüyor sizce arıza ne olabilir birde bu 7000 btu bio+ klimanının kart kodlarını bulamıyorum

    YanıtlaSil
  23. MerhAba arkadaşlar vestel bio 12000 lik klimam var ev değiştirirken ben ustaya söktürdüm.fakat aradan 3.4 sene geçti klimayı kendim bağladım iç ūniteyi test için önce calistirdim fan devreye girdi çalıştı fakat yanık kokusu geldi ve klima kapatma düğmesine basmış gibi ses geldi ve kapandı şimdi açıyorum ama fan devreye girmiyor.bu arada dış ünitesi daha denemedim.bir bilgisi olan varsa lütfen açıklarsa sevinirim şimdiden teşekkür ederim herkese kolay gelsin

    YanıtlaSil
  24. Ben denedim +- ayni anda bastim olmadi ve tum isiklar ayni anda yanip sonuyo gecen hafta siraynan yanip sonuyordu +- tuutum duzeldi ama simdi ouyo ve uflemiyo klima sorun nedir yardimci olurmusunuz

    YanıtlaSil
  25. bendede operasinla fan isigini yanip sonduruyor neden acaba devreden cikiyor ve sonra geri giriyor devreye

    YanıtlaSil
  26. Yardımınız sayesinde sorundan kurtulduk çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  27. bu kodlar nasil giriyoruz

    YanıtlaSil
  28. Bu kodlar nasıl giriliyor

    YanıtlaSil
  29. Vestel pioplas klimam var yalnız bir süre çalıştıktan sonra kendiliğinden duruyor ve 1ve3 led ışıkları sürekli yanıp sönüyor şu çıkışı da olmuyor ne yapabiliriz acaba yardımcı olursanız sevinirim
    Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  30. Merhaba
    Vestel bioplus klimam var çalıştıktan bir süre sonra duruyor 1ve3 leşleri yanıp sönüyor su çıkışından da hiç şu gelmiyor neden acaba yardımcı olursanız sevinirim
    Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  31. Kardeşim çok teşekkür ederim 18000 Btu luk verdiğin ek kotların sonuncusu işe yaradı ve Klima nın 4 ışığı birden sönüp çalışmaya başladı. Allaha emanet

    YanıtlaSil
  32. Arkadaşlar vestel cool plos kilimamvar paneldeki 4 let yanıp sönüyor kilima devreye girmiyor ne yapa bilirim

    YanıtlaSil
  33. Allah razı olsun kodlar sayesinde klima çalıştı

    YanıtlaSil
  34. Tskler arkadaşım Allah razı olsun kodları girerek yaptım.18 butu destek klima için ilk önce kumanda artı ve ekşi tuşlarına birlikte basarak kumanda pilini çıkarıp takarak kumandayı reset ediliyor.
    Sonra kumanda derece kısmının ilk iki hanesine 0a alt iki hanesine 54 ve en alt hanesine 17 tuşları kullanarak yazılıyor ve mode tuşuna basıyoruz.
    Tekrar karşımıza numaralar çıkıyor ve aynı islemi derece kisima 12 alt iki hane 02 en alttaki iki haneyede 4e kumandanın tuşları kullanarak yazılıyor en sonunda acpa kapama düğmesine basıyor kumanda eski haline dönüyor ve klima çalışıyor.

    YanıtlaSil
  35. Mrb banada yardimci olurmusunuz benimde klimam çalıştıktan sonra power ışığıyla kırmızı turbo ışığı yanıp sonuyor sürekli elektirik düşmesinden kaynaklı yükseltici alin demişti sersivisi banada yardımcı olurmusunuz lütfen allah rızası için klimanın markası vestel bio + 18 binlik sanırım

    YanıtlaSil
  36. Merhabalar benim klimam Vestel 12 link fan ışığı ve açıp kapatma ışığı aynı anda yanıp sönüyor ve klima kendini kapatıyor bu işlem klima tam soğuk hava vermeye başladığında oluyor sizce arızası nedir acaba

    YanıtlaSil
  37. Gecen hafta klimaci geldi klimayi takdi ben ayri sartel istemistim gerek olmadigini soylemisti suanda klimamda kirmizi isik yanip soniyor su anda ne yapmam gerekiyor sorunu nedir acaba yatdimci olursaniz sevinirim

    YanıtlaSil